У каледжы сярэднюю-спецыяльную адукацыю (ССА) можна атрымаць па наступных кірунках:
Дзённая форма атрымання адукацыі: | ||
Спецыяльнасць | Кваліфікацыя | Тэрмін навучання |
На аснове агульнай базавай адукацыі (9 класаў) | ||
Тэхнічнае забеспячэнне працэсаў с/г вытворчасці |
тэхнік-механік |
3 гады 6 мес. |
Тэхнічная эксплуатацыя аўтамабіляў |
тэхнік-механік |
3 гады 7 мес. |
Энергетычнае забеспячэнне с/г вытворчасці |
тэхнік-электрык |
3 гады 6 мес. |
Арганізацыя тэхнічнага сэрвісу транспартных сродкаў |
тэхнік-аўтамеханік |
3 гады 10 мес. |
Рамонтна-абслугоўваючая вытворчасць у сельскай гаспадарцы |
тэхнік-механік |
3 гады 6 мес. |
На аснове прафесійна-тэхнічнай адукацыі (Ліцэй) | ||
Тэхнічнае забеспячэнне працэсаў с/г вытворчасці |
тэхнік-механік; майстар вытворчага навучання |
1 год 10 мес. |
Грамадскае харчаванне |
кухар 5-га разраду |
1 год 9 мес. |
Завочная форма атрымання адукацыі: | ||
На аснове агульнай сярэдняй адукацыі (11 класаў) | ||
Тэхнічнае забеспячэнне працэсаў с/г вытворчасці |
тэхнік-механік |
3 гады 6 мес. |
Энергетычнае забеспячэнне с/г вытворчасці |
тэхнік-электрык |
2 гады 6 мес. |
На аснове прафесійна-тэхнічнай адукацыі (ліцэй) | ||
Тэхнічнае забеспячэнне працэсаў с/г вытворчасці |
тэхнік-механік; майстар вытворчага навучання |
2 гады 6 мес. |
Кваліфікацыйная характарыстыка тэхніка-механіка
Тэхнік-механік падрыхтоўваецца для працы на сельскагаспадарчых прадпрыемствах, заснаваных для калектыўнай, прыватнай, змяшанай формах уласнасці ў якасці спецыяліста, кіраўніка (арганізатара) і выканаўцы работ па эксплуатацыі, бягучым рамонце і тэхнічным абслугоўванні трактароў, сельскагаспадарчых машын, аўтамабіляў, абсталявання і машын у жывёлагадоўлі і кормоприготовлении. Тэхнік-механік павінен валодаць прафесійнай самастойнасцю, аператыўна, гнутка вырашаць вытворчыя задачы, рэагаваць на змяненне ў рынку збыту і вытворчасці, знаходзіць шляхі і спосабы павышэння прадукцыйнасці працы, валодаць здольнасцямі арганізатара вытворчасці, арыентавацца ў міжасобасных адносінах і супрацоўніцтва ў калектыве, разумець сістэмы вытворчасці, эканамічныя і гандлёвыя адносіны, выкарыстоўваць у працы інтэнсіўныя тэхналогіі, валодаць працай на ПЭВМ на ўзроўні карыстальніка, валодаць беларускай, рускай мовамі, а таксама на ўзроўні зносін і чытання адным з замежных моў.
Кваліфікацыйная характарыстыка тэхніка-электрыка
Тэхнік-электрык падрыхтоўваецца для працы на з / Х прадпрыемствах, заснаваных на калектыўнай, прыватнай, змяшанай формах уласнасці ў якасці спецыяліста і выканаўцы тэхналагічных аперацый па наладцы, мантажы, тэхнічнаму абслугоўванню і рамонту электраўстановак і сродкаў аўтаматызацыі ў сельскагаспадарчай вытворчасці. Тэхнік-электрык можа займаць пасады электрыка ўчастка, цэха, Энергетыка ўчастка і іншыя, якія падлягаюць замяшчэнню спецыялістамі з сярэдняй спецыяльнай адукацыяй. Спецыяліст павінен валодаць глыбокімі і трывалымі тэарэтычнымі і прафесійнымі ведамі, практычнымі навыкамі і ўменнямі па абранай спецыяльнасці, пастаянна працаваць над павышэннем свайго прафесійнага і культурнага ўзроўню, выхоўваць у сабе працавітасць, непрымірымасць да недахопаў, адказна ставіцца да даручанай справы, праяўляць ініцыятыву і творчасць у працы. Тэхнік-электрык павінен умець: складаць графікі мантажу і прафілактычнага рамонту электраўстановак і абсталявання, праводзіць наладку сродкаў абароны і аўтаматыкі электраабсталявання і рэгуляванне машын; чытаць электрычныя і мантажныя схемы; вызначаць няспраўнасці ў схемах электрааўтаматыкі, працаваць на выпрабавальных і рэгулявальных стэндах; выкарыстоўваць ПЭВМ для выканання тэхнічных разлікаў, вычэрчванні схем і афармлення тэхнічнай дакументацыі; выбіраць рацыянальныя рэжымы працы электраабсталявання і эфектыўна выкарыстоўваць электраэнергію ў з / Х вытворчасці; вызначаць патрэба ў працоўных, матэрыяльна-тэхнічных і іншых рэсурсах
Кваліфікацыйная характарыстыка повара 5-га разраду
Ведае і прымяняе ў дзейнасці: рэцэптуру, тэхналогію прыгатавання, патрабаванні да якасці, тэрмінаў і ўмоў захоўвання, афармлення і падачы страў, кулінарных вырабаў; асновы рацыянальнага, лячэбнага і лячэбна-прафілактычнага харчавання; рэцэптуры і тэхналогіі падрыхтоўкі дыетычных страў, віды і спосабы апрацоўкі сыравіны для дыетычных страў; спосабы скарачэння страт і захоўвання пажыўнай каштоўнасці харчовых прадуктаў пры іх цеплавой апрацоўцы, араматычныя рэчывы і спосабы іх прымянення з мэтай паляпшэння смакавых уласцівасцяў прадукцыі; правілы складання меню (святочнага і паўсядзённага), заявак на прадукты; парадак вядзення ўліку і складанне таварных справаздач; правілы эксплуатацыі адпаведных відаў тэхналагічнага абсталявання, вытворчага інвентара, інструмента, вагавымяральных прыбораў, посуду, іх прызначэнне і выкарыстанне ў тэхналагічным працэсе; правілы і нормы аховы працы, супрацьпажарнай абароны, вытворчай санітарыі і асабістай гігіены. Характарыстыка работ, задачы і службовыя абавязкі рыхтуе і афармляе стравы і кулінарныя вырабы, якія патрабуюць пэўных ведаў і навыкаў у выпадку прымянення розных спосабаў кулінарнай апрацоўкі (халодныя стравы; празрыстыя супы і заправачныя, халодныя супы на агароднінных і фруктовых адварах); другія стравы з вараных, здагадваўся, смажаных, тушеных, перасечаных, паравых: мяса, рыбы, птушкі, дзічыны, труса. Рыхтуе ўсе віды гарачых і халодных соусаў і гарніраў, салодкіх страў. Рыхтуе цеста пясочнае, ліставае і вырабы з яго. Рыхтуе, афармляе і адпускае разнастайныя дыетычныя стравы. Складае меню, заяўкі на атрыманне паўфабрыкатаў і іншых харчовых кампанентаў, таварныя справаздачы. Адказвае за захаванне рэцэптуры і тэхналогіі падрыхтоўкі страў і кулінарных вырабаў. Праводзіць інструктаж кухароў, якія маюць нізкі разрад.
Кваліфікацыйная характарыстыка майстры вытворчага навучання
Майстар вытворчага навучання выконвае наступныя службовыя абавязкі: праводзіць практычныя заняткі і вучэбна-вытворчыя работы, звязаныя з прафесійным (вытворчым) навучаннем. Удзельнічае ў правядзенні працы па прафесійнай арыентацыі навучэнцаў, выкарыстоўваючы сучасныя адукацыйныя тэхналогіі, у тым ліку інфармацыйныя, а таксама лічбавыя адукацыйныя рэсурсы. Праводзіць навучальныя заняткі, абапіраючыся на дасягненні ў галіне педагагічнай і псіхалагічнай навук, а таксама сучасных інфармацыйных тэхналогій. Падрыхтоўвае абсталяванне і адпаведную аснастку да заняткаў, удасканальвае матэрыяльную базу. Загадвае гаражом, майстэрні, кабінетам і прымае меры да іх своечасоваму забеспячэнню абсталяваннем, інструментамі, матэрыяламі, запаснымі часткамі і сродкамі навучання. Забяспечвае захаванне бяспекі працы, авалоданне навучэнцамі перадавымі метадамі працы, сучаснай тэхнікай і тэхналогіяй вытворчасці. Арганізуе выкананне практычных работ, а таксама работ па вырабе якаснай прадукцыі і аказанні паслуг насельніцтву. Прымае ўдзел у заключэнні дагавораў з арганізацыямі і гаспадаркамі аб правядзенні вучэбнай (вытворчай) практыкі і ажыццяўляе кантроль за іх выкананнем. Рыхтуе навучэнцаў, выхаванцаў да выканання кваліфікацыйных работ і здачы кваліфікацыйных экзаменаў. Удзельнічае ў рабоце прадметных (цыклавых) камісій (метадычных аб'яднанняў, кафедраў), канферэнцый, семінараў, педагагічных, метадычных саветаў, іншых формах метадычнай работы, у падрыхтоўцы і правядзенні бацькоўскіх сходаў, аздараўленчых, выхаваўчых і іншых мерапрыемстваў, прадугледжаных адукацыйнай праграмай, у арганізацыі і правядзенні метадычнай і кансультатыўнай дапамогі бацькам (асобам, якія іх замяняюць). Спрыяе агульнаадукацыйнай, прафесійнаму, культурнаму развіццю навучэнцаў, прыцягвае іх да тэхнічнай творчасці. Забяспечвае ахову жыцця і здароўя вучняў у час адукацыйнага працэсу. Выконвае правілы па ахове працы і пажарнай бяспекі.